Emporio Armani Junior FW 2018/2019

It doesn’t happen so often to be part of a moment of change in the history of a great brand like Armani.

The images you see here below are part of the new FW 2018/2019 Junior collection of Armani campaign, and they are just a small preview of about 20 shots that will come out gradually from now to the end of summer.

I focused on the extreme sharpness of the pictures and on the movement of the subjects, all enriched by a quite ‘bold’ styling (you will see better on the shots that will soon come out): something unusual for a brand that – until today – has privileged a ‘classic’ iconography. The request of King George himself was to let the children play with the accessories of the Armani men and women collections, emphasizing as much as we can the disproportion between the accessories and the kids.

From the coming Autumn the Junior Collection will be part of the brand Emporio Armani, “accentuating its mission to gather ideas and stimuli”, as Bettina Bush wrote in the Affari&Finanza’ article published yesterday (below).

In the interview Giorgio Armani said that he will bring together the metropolitan spirit of Emporio Armani in the Junior Collection, to give a broad and stimulating offer just like in the philosophy of Armani. And the iconographic choice of a campaign shows the balance between the world of children and the one of the adults.

The idea behind these photos is to represent the way children live their childhood, always tense to imitate the ‘bigs’ and playing to be adults.

Photographer Federico Leone

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Non capita spesso di essere parte di un momento di cambiamento nella storia di un grande brand come Armani.

Gli scatti che vedete qui fanno parte della nuova collezione FW 2018/2019 della linea Junior di Armani, e sono una piccola anteprima delle circa 20 immagini che usciranno gradualmente da qui alla fine dell’estate.

Ho puntato su un’estrema pulizia e sul movimento dei soggetti, il tutto arricchito da uno styling abbastanza “audace” (lo vedrete meglio sulle foto che usciranno prossimamente) per un brand fino ad oggi abbastanza classico come Armani. La richiesta, di RE GIORGIO in persona, era di far giocare i bambini con gli accessori delle linee uomo e donna di Armani, accentuando il più possibile la sproporzione di questi ultimi con i soggetti.

Dal prossimo autunno la linea Junior di Armani entrerà nel brand Emporio Armani, “accentuando la sua missione di marchio contenitore di idee e di stimoli”, come ha scritto Bettina Bush nell’articolo di Affari&Finanza uscito ieri in edicola (qui sotto). Nell’intervista a Giorgio Armani si racconta la volontà di far confluire lo spirito metropolitano di Emporio Armani nella linea bambino, di dare un’offerta ampia, trasversale e stimolante proprio come nella filosofia di Armani. E la scelta iconografica è stata quella di una campagna dove venisse rappresentato l’equilibrio fra mondo dei bambini e mondo degli adulti.

L’idea che sta dietro queste foto è quella di rielaborare il modo con cui i bambini vivono la loro infanzia, sempre tesi ad imitare i ‘grandi’, giocando a fare gli adulti.

Photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

Emporio Armani Junior Campaign FW 2018/2019 photographer Federico Leone

From the backstage of the Armani Junior Campaign FW 2018/2019, Photographer Federico Leone.

Affari & Finanza article about the new ‘way’ of Giorgio Armani

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